Posted in: Tekno

Bokeh Photography Tips

Bayangkan dapat mengubah tontonan pasar yang sibuk menjadi petang musim panas yang bersemangat. Kesan ajaib ini adalah contoh hebat φωτογραφία Bokeh yang baik dapat membantu anda mencapainya. Bokeh adalah alat yang sangat kuat yang digunakan jurugambar untuk suasana suasana “fantasi”, “seni surealis,” atau bahkan “mistisisme”, yang semuanya menambah “cerita” pada gambar mereka.

Perhatikan perhatian daun mati yang sepi di depan depan menjadi fokus tajam dengan latar belakang kabur. Perhatikan air terjun bahawa bahagian pudar menunjukkan bidang kosong, menunjukkan bahawa perubahan besar berlaku pada musim ini.

Pelbagai sumber cahaya dan pantulan permukaan menghasilkan rakaman Bokeh yang luar biasa, seperti yang di bawah. Perhatikan cahaya yang tersebar dari lingkaran yang bertindih memanfaataja lengkap palet warna. Corak dapat dilihat dengan cara sfera menyebar, pertama muncul secara rawak dan kemudian, setelah diperiksa lebih dekat, mencair ke jalur poligonal.

Gambar di bawah menggunakan cahaya kontras dari permukaan pantulan untuk menerangi sudut bandar yang gelap. Kesan Bokeh, jika dibuat dengan sengaja, boleh menjadi senjata ampuh dalam gudang setakat ini.

Istilah “Bokeh” diasimilasikan data kata Jepun “Boke” ke dalam istilah jurugambar, yang jerebu atau kabut. Bokeh reaksi terhadap kesan optik yang dihasilkan oleh jurugambar kompilasi kamera memaparkan latar belakang kabur melalui lensa. Bahagian yang tidak menjadi tumpuan beberapa hubungan tajam daripada gambar yang lain. Kontras yang dihasilkan membantu menggunakan perbezaan dan mengarahkan mata penonton ke objek yang menarik.

Jurugambar portfolio di tengah-tengah dengan dengan gambar Bokeh adalah kaedah terbaik untuk menunjukkan bakat. Fotografer potret, jurugambar pantai, jurugambar alam, jurugambar sukan, landskap dan jurugambar jalanan semuanya telah mengambil keuntungan besar dengan Bokeh. Jurugambar keluarga boleh menggunakan Bokeh untuk mengambil potret yang tidak dapat dilupakan. Gaya hidup dan portfolio gambar boleh dikaburkan dengan kombasi cahaya dan cahaya.

Gambar di atas mengaburkan dengan lembut pantai di belakang subjek sambil memberikan garis besar udara, Pasir dan dedaunan yang jelas. Ini mendedahkan kisah yang penting dengan apa yang berlaku di latar depan. Pasangan pasti ada ciuman yang tidak dipenuhi dan cinta yang jelas indah. Ini adalah kesan bahawa jurugambar perkahwinan ingin menggunakan galeri pelanggan mereka.

Photo Bokeh adalah bahagian klasik dari bangunan potret, perkahwinan dan fesyen. Photo Bokeh bukan hanya mengagumkan, tambahan juga dalam portfolio, menonjolkan kerjanya dan menarik perhatian pelanggan.

Ingin mempamerkan kemahiran jurugambar bokeh memberikan dan laman laman web portfolio gambar yang hebat? Dapatkua diilhamkan oleh portfolio jurugambar Yang Dibuat di Pixpa.

Masalah Bokeh yang terkenal di kalangan jurugambar adalah bahawa begitu kuat, prinsip Bokeh sangat mudah difahami. Hal yang sama diberikan kepada sekumpulan memoir jurugambar dan jurugambar profesional yang ingin menambahkan lebih banyak kepakaran dalam repertoar anna, jurugambar Bokeh sangat diminati.

Berikut adalah 15 petua mudah untuk pemula untuk fotografer Bokeh.

1. Kamera untuk memberi mengira:

Memilih kamera yang paling sesuai untuk fotografi Bokeh adalah perdebatan yang mesti diperjuangkan oleh jenama. Namun, ada beberapa perkara yang perlu diberikan ketahui sebelum memberi mula membidik dan menembak.

Telefon pintar mungkin kelhatan digunakan pada mulanya. Tetapi jurugambar profesional tidak mampu mengehadkan pekerjaan mereka pada jarak fokus tetap dan menghadkan tetapan perisian. Kami mengesyorkan agar memberi menggunakan kamera jambatan (yuga digunakan sebagai kamera hybrid atau prosumer) atau kamera dengan sistem lensa berubah-ubah. Yang terakhir ini memberikan memberikan dan mengubah pelbagai lensa dengan cepat untuk suasana dan kesan yang berbeza. Anda air terjun boleh menambahkan aksesori seperti pistol untuk masa pencahayaan.

Sebaliknya, jambatan kamera agak murah dan lebih senang dibawa. Kamera mana yang memberikan pilih kuali yang bertujuan peribadi yang ingin memberi rakam. Bagi mereka yang mencari jurugambar profesional, sistem lensa adalah usaha yang olik.

2. Pilih bukaan lebar untuk fotografi Bokeh yang hebat:

Gambar diambil pada kamera semasa cahaya subjek dapat dilihat pada filem atau sensor fotografer.

Sebelum mencapai sensor, pancaran cahaya mesti melalui lubang yang dikendalikan oleh timbunan bilah logam yang bergerak. Ukuran lubang ini, atau yang disebut aperture, menentukan jumlah cahaya yang masuk.

Baca juga: